
S obzirom na predstojeće lokalne izbore a vezano za programe i projekte povezane za istima, mi iz aerokluba Sinj ovim putem javno predstavljamo naš prijedlog razvoja aerodroma Sinj. Naime, aerodrom Sinj je više od 25 godina nezaobilazna tema lokalnih predizbornih kampanja a pretendenti za lokalnu vlast ga ističu kao strateški važan za grad Sinj pa i za Splitsko dalmatinsku županiju. Zbog činjenice da je aeroklub Sinj neprekidno operator tog aerodroma praktično od završetka Domovinskog rata, kroz sve dosadašnje predizborne aktivnosti svih izbornih ciklusa, posjećivali su nas predstavnici raznih političkih opcija sa tezom realizacije programa razvoja aerodroma. Valja navesti da je aeroklub Sinj kroz tih 30 godina doveo kompleks aerodroma na zavidnu razinu, da ga je registrirao za letačke operacije generalne avijacije u VFR uvjetima, da je investirao značajna sredstva i rad svojih članova u aerodromsku infrastrukturu, da je bio nositelj svih usklađivanja koja su proizašla iz članstva RH u EU kao i ulaska u Schengenski prostor i da je aerodrom svih tih godina neprestano u funkciji za koju je i registriran. Kroz sve dosadašnje izborne cikluse davali smo korisne informacije vezano za unapređenje aerodroma svim političkim opcijama koje su ih od nas zatražile ali se po tom pitanju nije ostvario nekakav značajniji pomak, štoviše, neke od tih opcija kroz obnašanje lokalne vlasti pokušavale su vezano za aerodrom realizirati nekakve svoje ideje koje nisu imale valjano uporište po niti jednom važnom mjerljivom čimbeniku. Sjetimo se projekta Family Air park kojemu smo se jedini mi usprotivili jer nije imao ni minimum prihvatljivih sastavnica usklađenih sa važećim propisima po kojima funkcionira aerodrom. Također smo prvi reagirali i prilikom nestručnog i loše trasiranog ograđivanja aerodroma u čemu nas je poduprla šira lokalna javnost. Kako zbog izbjegavanja nesuglasica sa bilo kojom opcijom budućih lokalnih vlasti tako i zbog ukazivanja na optimalna rješenja vezano za sinjski aerodrom, prije dvije i pol godine izradili smo naš prijedlog razvoja aerodroma Sinj, odnosno svojevrsno idejno rješenje po istome. Vrlo je važno istaknuti da je predmetni prijedlog izrađen u suradnji sa Hrvatskom agencijom za civilno zrakoplovstvo što ga vrlo povoljno pozicionira jer baš ta Agencija je vlasna izdavati odobrenja ili nesukladnosti vezano za bilo kakve gradnje ili zahvate na aerodromu. Također smo pri izradi ovog prijedloga uzeli u obzir Programsku studija razvoja aerodroma Sinj 2015 – 2030.
U osnovi, naš prijedlog predviđa da aerodrom Sinj i dalje ostane namijenjen za generalnu avijaciju letjelica maksimalne poletne mase do 5 700 kg, dakle ne aerodrom klase zračne luke za komercijalni zračni promet putnika i roba sa velikim avionima. Inače, utemeljeno smatramo da takav “putnički aerodrom” u Sinju ne bi imao ekonomsku isplativost a značajno bi narušio kvalitetu života lokalnog stanovništva te imao negativan utjecaj na floru i faunu te niz drugih negativnosti.
Vezano za predloženo, infrastruktura aerodroma bi sadržavala (shema u prilogu):
– dvije uzletno sletne staze i to 1 travnatu i 1 asfaltnu,
– četiri stajanke za parkiranje zrakoplova i to 3 na južnoj strani aerodroma i 1 na sjevernoj strani
– do 14 hangara i to 1 postojeći i 1 novi na južnoj strani aerodroma te 12 novih na sjevernoj strani
– do 3 pretakališta aviogoriva i to 1 postojeći za aviobenzin 100LL na južnoj strani aerodroma te 1 za aviobenzin 100LL i 1 za kerozin JET A1 na sjevernoj strani
– pet rulnih staza i to 3 travnate na južnom dijelu aerodroma i 2 asfaltne na sjevernom dijelu
– padobransku zonu, izmaknutu na sigurnu udaljenost južno od operativnih površina aerodroma
– zonu modelarskog letenja, također izmaknutu južno od operativnih površina aerodroma
Iz priložene sheme su vidljive dimenzije i položaj cijele gore navedene infrastrukture a vidljivo je i da su zadovoljeni svi propisani sigurnosni uvjeti za obavljanje letačkih operacija. Također je važno uočiti da se ovim prijedlogom ne izlazi izvan sadašnjih gabarita aerodroma za potrebe izgradnje dok padobranska i modelarska zona koje jesu izvan gabarita ne zahtijevaju nikakvu izgradnju, eventualno ravnanje zemlje i jasno, rješavanje imovinskih odnosa sa vlasnicima.
Sam razvoj i izgradnja gore navedene infrastrukture ne bi uvjetovala dugo zatvaranje aerodroma jer se može koristiti postojeća uzletno sletna staza praktično do trenutka izgradnje druge, asfaltne uzletno sletne staze, jasno, uz dobro planiranje unutar okvira djelatnosti za koje je nadležan operator aerodroma.
Vezano za djelatnosti na ovakvom aerodromu, prijedlog je da se kroz generalnu avijaciju koristi za:
– obuke, školovanja i namjenski trenaž zrakoplovnog osoblja (padobranaca, pilota, mehaničara, pilota dronova…)
– linijsko održavanje, servisi i popravke zrakoplova
– provedbu zrakoplovnih natjecanja, sportskih treninga, rekreativnog letenja i zrakoplovnih priredbi – aeromitinga
– provedbu panoramskih letova, avio taxija i tandem padobranskih skokova
– prihvat i otpremu zrakoplova
– opskrbu zrakoplova aviogorivom i mazivom
– smještaj zrakoplova u hangarima i na otvorenim površinama – stajankama
– druge oblike zrakoplovnih djelatnosti u skladu sa namjenom i propisima
Gore navedene djelatnosti uglavnom su gospodarske pa bi ih provodile pravne i fizičke osobe koje su za njih registrirane a iste bi kroz ugovoreni odnos imale svoje obveze prema vlasniku (grad Sinj) i prema operatoru aerodroma. Treba uzeti u obzir i posrednu korist koju bi ostvarivali ugostitelji, OPG -ovi, Turistička zajednica i agencije te niz drugih privrednih čimbenika u našem kraju.
Što se tiče nas iz aerokluba Sinj, ovaj prijedlog namijenjen je u prvom redu svim političkim opcijama koje pretendiraju za sastav gradskog vijeća grada Sinja i za dužnosti čelnih osoba grada Sinja te za sastav skupštine Splitsko dalmatinske županije i za dužnosti čelnih osoba Splitsko dalmatinske županije. Po ovom prijedlogu, ovlaštene osobe aerokluba Sinj spremne su na suradnju sa svima kojima je isti interesantan u cilju detaljnijih spoznaja i možebitne realizacije.
S poštovanjem,
Zvonko Kovačević, predsjednik aerokluba Sinj
Kovačeviću prije 5 god aero klub sinj stade u interesu sinjana: https://sinjskarera.hr/aeroklub-sinj-priopcenje-cija-je-ograda-ispravna/
Tj. sport, nogomet, balote u sjevernom diljelu, trim staza od min 7 m sve okolo. Bili ste kontra ovog ćićkanja 15-20 hangara na piket. I sad promjena, moze sve, jos gušće, još više, još divljije. Koliko košta promjena stava aero kluba sinj?
Tko ce platiti sinjanina narusavanje kvalitete zivljenja? Znaci tu bilo 30-40 aviona po hangarima, buka, plinovi non stop. Pad vrijenosti nekretnina. Usa je znaci krupni kapital, i taj krupni kapital sad lobira.
Da tko ce platit sinjanima narusavanje kvalitete zivljenja? 😀
Pa tu je aerodrom skoro 100 godina, sta ljudi ocekuju?
Kupi kucu kraj prometnice pa zugaj na aute i motoriste, vidi kako ces proc
Prije 5 godina aeroklub je predložio trasu ograde koju grad Sinj nije prihvatio a klub se jedva izborio da ograda ne prolazi kroz stajanke na južnoj strani te kroz RESU na zapadnoj strani. Dakle, ograda je sad kako je i to je činjenično stanje pa aeroklub u sklopu tog činjeničnog stanja nastoji zaštitit svoje interese a glavni je da Piket ne bude klase zračne luke kako se dade isčitat iz dijela dokumenata koji postoje u gradskoj upravi. Opet je aeroklub prvi i jedini stao u obranu “interesa Sinjana” osim ako im nije interes da postanu kao Trogir, na ruti velikih putničkih aviona.
Aerodrom je na rubu grada, svaki avion koji poleti je 50 m iznad glava pola sinja,to je činjenica. Ovdje je namjera napraviti ‘zracnu aci marinu’, puno buke, kerozina itd … ja za to nebi zrtvovao nas grad.
Čijim novcima bi se sve to gradilo?
Kad se napravi, gotovo je, ode kvaliteta življenaj u k. i svi onda gunđaju da nije tribalo, sad je vakat zaustaviti.
Zanimljivo je kako skoro pa sve objave aerokluba budu dočekane “na nož” od malog dijela zainteresirane javnosti dok istodobno imaju potporu u stručnim krugovima. Primjerice a povezano sa ovim prijedlogom, kad je nekidan jedna kandidatkinja za gradonačelnicu pustila vijest o putničkom aerodromu i to bez ikakvih stručnih pokazatelja bio je muk, nitko ni zuc, jedino se aeroklub oglasio ovim obrazloženim prijedlogom kojim priječi putnički aerodrom. Evo bi đorđe zaustavlja čak i prijedloge jer “ode kvaliteta življenja u k.”, argumentacija mu je jaka i razrađena do ključnih detalja koji neupitno sagledavaju omjer koristi i štetnosti, evala!
Hmmmm………bit će belaja…..
“Do nikidan brate, po guvnu gnjoj san gona
Sada san u ložama sa bocon Perignona (DON)
Veza je proradila pogura mi se posa
Na kavi san u bosa mirisen na Hugo Bossa
Jet set, jet set jesi li sa nama
Chivas bili Malboro i Dolce Gabbana…..”