„Biraj biciklu!“: Uskoro i u Dicmu projekt javnih bicikla
Predstavnici gradova i općina s područja Urbane aglomeracije Split te projektni partneri u projektu „Biraj biciklu!“ putem videokonferencije održali su radni sastanak oko priprema za implementaciju sustava javnih bicikala. Kako je rečeno na sastanku, tijekom mjeseca veljače slijede prve isporuke bicikli od strane izvođača „Nextbike“, a paralelno se odvijaju pripreme za instalacije biciklističkih postaja i elektroenergetskih priključaka na ostalim lokacijama. U presjeku odrađenih priprema, kako je rečeno, cjelokupni radovi na instalaciji terminala na području cijele urbane aglomeracije trebali bi biti okončani u slijedećih nekoliko mjeseci. Konstatirano je da će se prve funkcionalne postaje nalaziti na području Podstrane, a lokacije su već spremne za prijem bicikala. Među ostalim, istaknuto je kako se veći dio novog kontingenta bicikala za Split planiran postaviti na području park-šume Marjan i rubnim dijelovima grada. Najkasnije do sredine godine očekuje se završetak izgradnje i označavanja biciklističkih prometnica na području Grada Trogira. U sklopu aktivnosti ovog integriranog projekta, Grad Split i sedam partnera – gradova i općina s područja Urbane aglomeracije Split (Solin, Trogir, Kaštela, Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo), dobit će 41 novu postaju s ukupno 242 bicikla. Ukratko, već od početka ljeta prostor od Podstrane do Trogira i od Splita do Dicma bit će povezan sustavom javnih bicikala.
Strateški projekt „Biraj biciklu!“ sufinancira se sredstvima Europske unije u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“. Podsjetimo da je projektnu prijavu izradila Razvojna agencija Split – RaST, uz podršku Službe za međunarodne i EU projekte Grada Splita koja sada vodi projekt. Ukupna vrijednost projekta iznosi 13.6 milijuna kuna, od čega bespovratna sredstva iznose ukupno 10.8 milijuna kuna. Ovim projektom razvoja sustava javnih bicikala planira se dodatno popularizirati korištenje bicikala kao alternativnog oblika javnog prijevoza. Neizostavni dio je i razvoj te unaprjeđenje mreže biciklističke infrastrukture, a koja će omogućiti brže pristupanje stajalištima javnog prijevoza, ali i služiti kao nadogradnja postojećeg oblika javnog prijevoza splitske urbane aglomeracije.
Navedena 41 nova lokacija s biciklističkim terminalima bit će raspoređena u osam jedinica lokalne samouprave sukladno provedenoj analizi potreba i mogućnosti za implementacijom sustava i to kako slijedi:
Grad Split: 16 terminala s 50 električnih i 20 klasičnih bicikala.
Grad Solin: 6 terminala s 12 električnih i 26 klasična bicikla.
Grad Trogir: 3 terminala s 10 električnih i 10 klasičnih bicikala.
Grad Kaštela: 6 terminala s 30 električnih i 30 klasičnih bicikala.
Općina Podstrana: 2 terminala s 6 električnih i 6 klasičnih bicikala.
Općina Klis: 2 terminala s 4 električna i 8 klasičnih bicikala.
Općina Dugopolje: 4 terminala s 10 električnih i 10 klasičnih bicikala.
Općina Dicmo: 2 terminala s 4 električna i 6 klasičnih bicikala.
1 Komentar