Kružni tok – “ko kolo sreće uđi i moli Boga da udarit te neće”
Čitatelj Sinjske rere M. Đ. nam je uputio e-poštu u kojoj navodi probleme kružnog toka u Sinju:
Otkada se izgradio kružni tok svjedoci smo učestalih primjera gdje se vozači pravila ne pridržavaju, bilo zbog nesmotrenosti bilo zbog pukog neznanja. Očito je velikoj većini potrebna dodatna obuka.
Najčešća greška koja se čini pri samom ulasku u kružni tok je kada vozači uključuju pokazivač smjera, koji bi upravo trebali davati na samome izlasku. A nerijetko tijekom vožnje kružnim tokom imaju uključen lijevi pokazivač smjera, što je apsolutno nepotrebno. Također, ono što je nekima nepoznanica jest – tko ima prednost? Primjerice, vozila koja već uđu u kružni tok i onda puštaju druga vozila prilikom ulaska. Osim što se stvara gužva, često se može izazvati sudar.
“Znači, lik te gleda kako čekaš i samo skrene i ne da žmigavac. Ja to gledam kao standardni hrvatski mentalitet ‘što koga boli briga di ću ja ići’ ili ‘tko mu je*e mater, ni meni ne daju žmigavac pa neću ni ja tebi’
Pravila prometovanja u kružnom toku:
1. Promet se odvija u kružnom smjeru, obrnuto od kretanja kazaljke na satu – sukladno prometnom znaku „Kružni tok prometa“ .
2. Na kružnom toku u Sinju, vozila koja se nalaze u kružnom toku imaju prednost prolaska.
3. U kružni tok se ulazi bez pokazivača smjera.
4. U kružnom toku se ne koristi lijevi pokazivač smjera.
5. Prije izlaska iz kružnog toka obavezno morate desnim pokazivačem smjera obavijestiti druge sudionike o namjeri izlaska. To je važno kako onom tko vaš prolazak čeka da bi se uključio, tako i onom iza vas koji ima namjeru skrenuti i očekuje vaš brži odlazak.
6. Zabranjeno je i zaustavljanje i parkiranje i u kružnom toku i u zoni kružnog toka.
Korisni savjeti:
– razmišljajte unaprijed o mjestu izlaska, da bi na vrijeme desnim pokazivačem smjera obavijestili druge sudionike o tome.
– nemojte koristiti desni pokazivač odmah nakon ulaska u kružni tok, nego samo prije izlaza koji ćete koristiti
– prilagodite brzinu kretanja i budite svjesni brzine dugih sudionika, vrijeme koje vam je na raspolaganju za uključivanje u kružni tok duže je od onog u klasičnom raskrižjima, jer je brzina vozila u toku daleko manja. Budite svjesni da na ulasku u kružni tok imate prometni znak „raskrižje s cestom s prednošću prolaska“ i tu zaustavljanje nije obavezno ukoliko nema vozila koje ste dužni propustiti. Svako vaše bezrazložno zaustavljanje uzrokuje zastoj nekoliko vozila iza vas i daleko manju protočnost. Isto tak u kružnom toku nema zaustavljanja da bi se propustilo uključivanje drugih sudionika.
– ako iz bilo kojeg razloga niste skrenuli u namjeravanom pravcu, nikako nemojte zaustavljati vozilo i vraćati se natrag, ili pokušavati skrenuti smjerom koji nije tome namijenjen. Jednostavno obiđite jedan krug i skrenite iz drugog pokušaja. Kružni tok ne uzrokuje veću brzinu prometa, nego upravo obrnuto smanjuje brzine, ali uz pravilno korištenje rezultira daleko veću frekvenciju prometa, čime konstantnim odvijanjem prometa omogućava daleko veću protočnost.
Ja mislio da je vijest da se radi podhodnik, kad ono sjetih se da nisam u gradu Hrvacama, vec u gradiću Sinju. Ući pješice sa istoka mogu jedino izbjegavajući da me rampa ne udari po glavi od gori ili auto s leđa kod te rampe jer nogostup završava u stinama kod onog spomenika. Doslovno, svi pješaci za uci u grad riskiraju život.