Vijesti

Mali veliki znanstvenici u Osnovnoj školi fra Pavla Vučkovića

U suvremenome društvu sve smo više usmjereni na ekrane, a sve manje imamo istinskog doticaja s prirodom. Promatranje prirode i njezinih pojava preduvjet je za razvoj znanstvenog načina razmišljanja jer „nema stvari koja bi bila tako vrijedna poučavanja kao priroda” (Nikola Tesla).

Potaknuti tim idejama te u želji da interdisciplinarno povežu različita područja u rješavanju problema, učiteljice Biologije, Kemije i Fizike Jasminka Munivrana, Tea Jurić i Katja Gusić održale su 24. i 25. svibnja radionice s učenicima Osnovne škole Fra Pavla Vučkovića u sklopu STEM projekta „Mali znanstvenici”. Učenici 7. i 8. razreda prostoru su se škole našli u ulozi demonstratora te su učenicima 2., 3. i 4. razreda objašnjavali složene pojave u prirodi na jednostavan i njima razumljiv način. Učenici su nižih razreda pritom imali ulogu malih istraživača koji su radili u manjim skupinama te tako ujedno razvijali vještine suradničkoga učenja. Neke su od provedenih aktivnosti: promatranje kovanica kroz optičku leću gdje se iz prve ruke može proučiti lom svjetlosti, izrada slonove paste koja nakon provedenog eksperimenta izlazi iz bočice poput paste za zube u količinama koje bi bile dovoljne za pranje zuba jednoga slona, pisanje tajne poruke, pretvaranje vode u vino (indikator crvene boje) te simulacija udisaja i izdisaja pluća.

Aktivnosti su potpuno zaokupile učenike kojima je testiranje svijeta i postavljanje hipoteza domaći teren. Pokretač je znanosti upravo znatiželja, a poznato je da su djeca po prirodi znatiželjna bića koja imaju velike oči za sve pojave te s velikim entuzijazmom istražuju svijet oko sebe. Učenje i razmišljanje znanstvenika u velikoj je mjeri povezano s razmišljanjem djece u ranoj dobi, što se najbolje može vidjeti u dječjoj igri. Na odraslima je tek da učenicima stvore poticajno okruženje u kojemu će moći postavljati pitanja i promatrati nove pojave. Suvremenomu društvu više su nego ikad potrebni pojedinci koji razmišljaju kao znanstvenici i koji svrhovito znanstveno rješavanje problema primjenjuju u svim područjima života. Ovakav način popularizacije STEM područja kod najmlađih generacija izvrsna je motivacija da se učenici uključe u istraživanja i bavljenje znanošću te da se jednoga dana uključe u poslove iz ovoga područja koje je neophodno za razvoj nacionalnoga gospodarstva.

Ovim se radionicama škola u punoj mjeri pretvorila u „zajednicu koja uči” jer su se njima jednako obogatili učenici (najmlađe i starije dobi) koji su imali priliku javno nastupati, otvoreno postavljati pitanja, razvijati komunikacijske vještine, slušati jedni druge, gledati problem iz različitih perspektiva i povezati ga s prethodnim iskustvom te rješavati problemske situacije, ali i njihove učiteljice koje su imale uvid u učeničke interese i mogućnosti, što će im poslužiti za planiranje budućih aktivnosti. Pozitivne reakcije svih sudionika svakako nalažu da bi ovakvih projekata koji hrane dječje interese trebalo biti što više.

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button