Projektni dan u Osnovnoj školi fra Pavla Vučkovića
Dana 15. svibnja 2024. u Osnovnoj školi fra Pavla Vučkovića održan je Projektni dan u kojem su sudjelovali svi učitelji, nastavnici i učenici. Datum na koji je održan nije slučajnost jer je 15. 05 . Međunarodni dan akcije za klimu, a s obzirom da se radi o Međunarodnoj ekoškoli na ovaj značajan datum željela se naglasiti i istaknuti posebna borba protiv klimatskih promjena u kojoj svi skupa moramo sudjelovati i biti educirani na koji to način možemo pridonijeti očuvanju prirode i naše planete. Međunarodni dan akcije za klimu nastao je kao inicijativa Ujedinjenih naroda i obilježava se u više od 170 država svijeta, a mi kao škola smo iznimno ponosni što pridonosimo osvješćivanju svijesti kod naših učenika oko potrebnih akcija u borbi protiv klimatskih promjena.
U Područnoj školi Brnaze svi odjeli od 1. do 4. razreda su organizirano gledali edukativni film o klimatskim promjenama, a nakon gledanja filma rješavali su kvizove na zadanu temu koji su sastavile njihove učiteljice.
U Područnoj školi Turjaci učenici su pogledali animirane filmove o klimatskim promjenama i njihovom utjecaju na planet Zemlju ( globalno zatopljenje, ispušni plinovi u zraku, bacanje smeća u prirodu, važnost recikliranja), održan je eko kviz na kojem su učenici pokazali odlično znanje, učiteljice su razgovarale i pokrenule debatu s učenicima o tome kakva je naša odgovornost prema planetu Zemlji te kako mi možemo svakodnevno pridonijeti njenom očuvanju, a učenici su izrađivali i eko vrećice, pisali eko poruke i nacrtali strip.
U centralnoj školi u Sinju su također provedene razne edukativne aktivnosti, radionice, predavanja, kvizovi.
Učenici nižih razreda su pozorno slušali predavanja o klimatskim promjenama, sudjelovali u raspravama, pozorno su gledali dokumentarne i animirane filmove te se likovno i literarno izražavali na eko radionicama, ujedno su posjetili Muzej Cetinske krajine i sudjelovali su u radionici i obilasku izložbe POGLED U DUBINE.
Učenici od 5. do 8. razreda su izrađivali plakate o klimatskim promjenama i utjecaju na okoliš, u grupama su se izrađivali plakati za pano od raznobojnih plastičnih čepova na temu:
Pohvala Bogu Stvoritelju (Psalam 104) i Pjesma stvorova svetoga Franje Asiškoga zaštitnika ekologije, bavili su se matematičkim činjenicama o klimatskim promjenama u Hrvatskoj i zapisivali ih kao broj, zapisivali ih u postotku i prikazivali kao decimalni broj.
Rješavali su problemske zadatke Kako možemo pridonijeti smanjenju klimatskih promjena ? i upoznali su se s informacijama o klimatskim promjenama pomoću unaprijed pripremljenih listića koji su sadržavali „Tvrdnje o klimatskim promjenama.“ Zanimljiva je bila provedena aktivnost izrade dijagrama koji je pokazivao anomaliju temperature za mjesec svibanj na području Sinja u posljednjih 40 godina. Dotaknuta je i povijest klimatskih promjena jer su učenici raspravljali kako povijesne promjene danas utječu na okoliš. Analizirali su klimatske promjene na zemlji prije i poslije ledenog doba, upoznali su se s klimatskim promjenama koje su se dogodile prije 12 000 godina otapanjem ledenjaka i svim uzrocima i posljedicama koje je spomenuta klimatska promjena donijela životu na zemlji.
Čitali su se odabrani novinski tekstovi o akcijama pojedinaca za očuvanje okoliša: Stablima žele spriječiti širenje pustinje – Afrika; Bračni par u 20 godina zasadio milijun stabala – Brazil; Boranka – pošumljavanje opožarenih područja u Dalmaciji – Hrvatska učenici su analizirali tekstove (ključne riječi, izrazi i poruke) ,povezali tekstove sa svojim zavičajem i akcijama za klimu i pisali koje aktivnosti za klimu mogu napraviti u svom okruženju . Učenici su analizirali odnos prema šumama i prirodi te su blackout poezijom oslikavali pjesmu Kahlila Gibrana „Molitva šume”. Učenički su radovi objedinjeni u online-knjigu.
Mnogo toga se naučilo u raznoliko provedenim aktivnostima kojih je bilo pregršt na ovaj dan, a u njima su podjednako briljirali i naši učenici i nastavnici. Svima je jasno da promjena kreće od nas samih i s ovim primjerom iz naše škole želimo svima poručiti da se moramo osvijestiti i ponašati odgovorno prema jedinom zajedničkom domu, a to je naša planeta.