Vijesti

Ukida se 0,5 promila, prekoračenje brzine od 10% neće se tolerirati

MUP planira ukinuti i toleranciju 10 posto prekoračene brzine, lokalne vlasti trebale bi zbog toga nabaviti nove uređaje za mjerenje

Javno savjetovanje o novom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa RH 2020.-2030. završeno je i o tome je objavljeno izvješće. Nacionalni plan donosi MUP, a za prethodno desetljeće glavni cilj bio je da se 2020. za 50 posto smanji broj poginulih u odnosu na 2010., na 213. To nije uspjelo, 2019. godine bilo je 297 poginulih na cestama, a lani 237, iako su prošla i ova godina obilježene koronakrizom i lockdownima zbog čega je bio i manji promet na cestama. Novim planom određeno je 13 područja djelovanja, za svako od njih predložene su mjere. Za područje Vožnja bez utjecaja alkohola, droga i lijekova, kao jedna od mjera navodi se da će se istražiti mogućnost i učinkovitost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača. Provedba ove mjere, prema planu, mogla bi početi od ove godine do 2023. prenosi Večernji list.

U tunelima poseban nadzor

Sada je na snazi regulativa koja dopušta 0,5 promila alkohola u krvi vozača, no to se ne odnosi na profesionalne i mlade vozače. Jedna od mjera je i da se istraži učinkovitost sustava Alcohol Interlock i njegov utjecaj na smanjenje broja nesreća te da se potiče profesionalne vozače na korištenje tog sustava. Sukladno provedenim istraživanjima učinkovitosti, predložit će se i obveza ugradnje uređaja Alcohol Interlock u vozila osoba koje su više puta uhvaćene pijane u vožnji. Što se tiče područja Sigurna brzina, tu će se među ostalim istražiti i predložiti rješenja za učinkovitiju naplatu kazna te uvođenje kontrole prosječne brzine, pogotovo u tunelima.

Hitna helikopterska pomoć

Jedna od mjera u području Sigurnost motociklista i mopedista jest podizanje svijesti o važnosti međusobnog poštovanja vozača motocikala i mopeda te vozača ostalih vozila. Što se tiče područja Sigurnost pofesionalnih vozača, tu se predviđa unapređenje zakonske regulative vezane za preusmjeravanje prometovanja teretnih vozila na autoceste. Područje Zaštita u vozilu predviđa, primjerice, edukativne programe o važnosti korištenja pojasa dok se za područje Sigurna infrastruktura kao jedna od mjera navodi sanacija opasnih mjesta. Iniciranje financiranja provedbe ovog Plana od strane osiguravatelja jedna je od mjera u području Sigurna vozila. Područje brze i učinkovite hitne službe predviđa i hitnu helikoptersku medicinsku pomoć kao i pomoć brzim brodicama. Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je, navodi, donesen bez analize učinaka prošlog plana. Tako kaže da se u novom planu uopće ne navodi osnivanje Agencije za sigurnost cestovnog prometa, a što je bilo navedeno u prošlom planu i nije ostvareno. Iz MUP-a su odgovorili da je u izradi novog plana konzultiran širok krug stručnjaka i da se tako došlo do spoznaje da je za sadašnje prilike najbolje za nositelja provođenja plana imenovati MUP, a ne ad hoc osnivati novo tijelo.

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button