Uspješno održana stručna edukacija i master class – Brendiranje turističkih destinacija kao cjelogodišnjih ili sezonskih gourmet destinacija
U srijedu, 18. kolovoza, u restoranu Alkarski Dvori, u sklopu projekta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Dalmatinska marenda, održana je stručna edukacija i master class pod nazivom Brendiranje turističkih destinacija kao cjelogodišnjih ili sezonskih gourmet destinacija. Organizatori ovog događaja su Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, Udruga šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) i Turistička zajednica grada Sinja. Na edukaciji je sudjelovalo četrdeset sudionika, učenika s nastavnicima naše Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj, te predstavnicima restorana i OPG-ova.
Kroz edukaciju i praktični master class obrađene su ove teme:
* Definiranje gourmet destinacije i primjeri već uspješno brendiranih destinacija
* Uloge i načini uključivanja lokalnih dionika u proces brendiranja turističkih destinacija
* Modaliteti promocije gourmet ponude
* Potencijal uključivanja gourmet ponude u programe manifestacija koje nisu isključivo gourmet karaktera.
Na ovoj edukaciji sudionici su imali priliku upoznati se s posebnostima dalmatinske i mediteranske kuhinje, s posebnim naglaskom na našu marendu, te kroz praktični dio edukacije uz pripremu, posluživanje i degustaciju tradicionalnih jela, poput juhe od pivca (pijetla) s purom (palentom), punjenim paprikama, gregadom, domaćim kruhom s maslinovim uljem, kao i tradicionalnim dalmatinskim slasticama – dalmatinskom rožatom i splitskom tortom.
Tradicionalna gastronomija daje nam podlogu za brendiranje gastro destinacije. Edukacije s vrhunskim predavačima i chefovima poput ove stoga su nam iznimno važne. Ovakve edukacije i radionice značajne su za sve sudionike, koji žele kroz inovativniji pristup razvijati svoju raznovrsniju gastronomsku ponudu, ali uz umrežavanje ostvariti i dobre poslovne kontakte.
Naime, ovakve inicijative donose višestruke benefite za pojedinu gastrodestinaciju. Razvijaju svijest o važnosti lokalne gastroponude, njenom podrijetlu, ali i prošlosti cijele destinacije. Projekt Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije Dalmatinska marenda, objedinjuje upravo ono najbitnije, priču jednog naroda, njegov opstanak, način života i njegovu svakodnevicu. Ova jela spravljena su s ljubavlju, jedu se u društvu uz razgovor i pjesmu, čime se isprepliću razni segmenti naše baštine i stvaraju prekrasnu sliku naših ljudi i običaja.
U ovom hvale vrijednom projektu grad Sinj predstavlja nekoliko naših ugostitelja koji u svojim restoranima i konobama imaju u svojoj ponudi upravo dio Dalmatinske marende. Nadamo se njihovom sve većem uključivanju čime bi pridonijeli još većoj vidljivosti autohtone gastronomske ponude kojom se uistinu treba ponositi. Zahvaljujemo svim sudionicima, foto studiju AB foto, a posebno našem domaćinu, vlasnici i osoblju restorana “Alkarski Dvori ” kao i našim učenicima i nastavnicima iz Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj.
Monika Vrgoč Direktorica Turistička zajednica grada Sinja