Obzirom da je tematika iz naslova nakon objave u mediju prije nekoliko dana izazvala veliko zanimanje građana, aeroklub Sinj pozvan je i dužan dati svoj osvrt i viđenje po istoj.
Aeroklub Sinj je u kontinuitetu, punih 20 godina operator aerodroma Sinj. Operaterstvo nad aerodromom je zakonom propisani skup radnji, postupaka i uvjeta koje može obavljati stručna pravna osoba ako ispunjava i provodi zakonske odredbe po kojima aerodrom funkcionira. Aerodrom Sinj ima odgovarajući certifikat – svjedodžbu a aeroklub Sinj ima odgovarajuće rješenje o operaterstvu, sve izdato od resornih institucija Republike Hrvatske. Bez tih dokumenata kao i bez niza aerodromskih procedura koje su preduvjet da bi se certifikati i rješenja izdali, aerodrom ne bi bio aerodrom nego obična ledina na kojoj se ne bi moglo zakonito provodit letačke djelatnosti. Zbog navedenih činjenica, zakonodavac je propisao da je operator aerodroma odgovoran ali i jedini vlastan po svim pitanjima koja se tiču aerodroma i njegovih važećih procedura.
Grad Sinj kao vlasnik kompleksa nije i vlasnik aerodromskih procedura ni ostalih ključnih značajki koje taj kompleks čine aerodromom, nego one pripadaju aeroklubu Sinj pa je logično, praktično i jedino ispravno da po svemu vezano za taj objekt, komunikaciju obostrano prakticiraju vlasnik i operator, odnosno Grad Sinj i aeroklub Sinj.
Vezano za navedeno, aeroklub Sinj je u više navrata Gradu Sinju nudio, inicirao, dostavljao, molio… prijedloge, inicijative, programe i projekte i to ne samo sadašnjoj gradskoj garnituri nego i onima prije. Neke od njih su realizirane, dijelom ili u cjelosti ali za većinu nije bilo sluha, volje, interesa, novca ili čega već. Već dvije godine, sa sadašnjim čelnicima Grada suradnja je potpuno aut.
Po ovom konkretnom slučaju, aeroklub Sinj je dostavio Gradu Sinju svoj prijedlog ograđivanja aerodroma početkom ožujka ove godine te priložio relevantne aerodromske akte po kojima se ravnao u smislu sigurnosti letačkih djelatnosti u odnosu na predloženu lokaciju, vrstu i gabarite ograde (aerodromska karta aerodroma Sinj, shema presjeka na USS sa STRIP-om, shema uzdužnih presjeka prilaznih i odletnih ravni USS). Taj rad izradili su članovi aerokluba koji imaju potrebne stručne kvalifikacije uz pripomoć svojih kolega van kluba, vrlo kvalitetno a bez ikakvog financijskog troška. Uz navedeno, uzete su obzir rekreativne potrebe naših sugrađana, dijela sportskih udruga i društava te alkarske ergele a što je rezultiralo prijedlogom lokacije ograde koji zadovoljava sigurnosne norme ne narušavajući u osnovi ni vanzrakoplovne aktivnosti koje su svakodnevne.
U prijedlogu aerokluba Sinj, izvan ograde išla bi šetnica, odnosno trim staza koja ne bi bila nigdje uža od 7 metara. Na najširem djelu aerodroma, ispod igrališta NK Glavice pa do zapadnog ruba, ograda bi bila udaljena preko 100 metara od sadašnje trim staze što daje prostor u cjelini oko 6 hektara. Tu bi se kao i do sada provodili treninzi nogometa, jahanja konja, trening alkarskih konja i ostalo na mikopozicijama kako se sami akteri dogovore. Balotari bi imali prostor koji koriste već niz godina, uz onaj obrasli kanal po sredini sjevernog ruba aerodroma. Svi navedeni imaju pristup vozilima poljskim putem od Jelinčića niz nasip velikog kanala koji bi se bez problema održavao kao i do sada strojevima. Ograda bi na 5 mjesta imala vrata koja bi se otključavala za prolaz pri organiziranim potrebama.
Na južnom djelu aerodroma, kako je sadržano u odobrenim aerodromskim kartama, nalaze se stajanke za avione i jedrilice te visit zona za gledatelje uz samu pristanišnu zgradu, sadašnji BOSS.
Aeroklub Sinj predložio je postavljanje tkz. panel ograde, dimenzija 250 X 172 cm, debljine žice 4 mm u ukupnoj dužini 2 551 metara. Ovakav tip i dimenzije garantiraju kvalitetu, čvrstoću i nemogućnost penjanja djece preko ograde a uz to i jednostavnu montažu i po potrebi demontažu. Još ranije, prije izrade svog prijedloga, aeroklub Sinj obavio je razgovore sa mjerodavnim osobama i institucijama u cilju angažmana inženjerijske postrojbe HV za dio radova te je po tome dobio obećanje koje se moglo konkretizirati i formalno kao što je bio slučaj sa iskopima odvodnih kanala, valjanju i ravnjanju USS. Uz to, dio članstva aerokluba (preko 80 članova)bez naknade bi sudjelovalo u dijelu manje složenijih radova pa kad se sve uzelo u obzir (čak i marende uz radove) dobio se iznos troška oko 300 000 kuna.
Aeroklub Sinj, nakon što je saznao da postoje ideje ili čak projekti izrade šetnice i biciklističke staze od grada do BOSS-a, izradio je i verziju ograđivanja sukladno toj spoznaji gdje bi trim staza bila još i šira nego u prvom prijedlogu.
Vezano za „Strategiju razvoja arodroma Sinj do 2030.“u kojoj je između ostalog sadržana gradnja i proširenje na sjevernom djelu aerodroma, otkup zemljišta za objekte, infrastrukturu i komunikacije u potpori komercijalizacije, te istočno za produženje USS, aeroklub Sinj je i to uzeo u obzir te izradio verziju ograđivanja ali i proširenja USS sa asfaltnom podlogom. Sama Strategija sadrži dio koji govori da će se ići u eventualnu realizaciju takvog projekta ako se nađe odgovarajući ulagač sa novcem i provedivom idejom koja sve zadovoljava. Da li je ulagač pronađen aeroklub Sinj ne zna ali ako se pogleda nekidan objavljena shema ograde moguće da jeste. Međutim, ako od ulaganja na sjevernoj strani za sada a i za duže vrijeme nema ništa, čemu ograničavati građane i udruge u njihovim zdravim i dobrim navikama, tim prije jer za sve skupa ima mjesta i previše?
Aeroklub Sinj nije protiv postavljanja ograde, naprotiv, to je njegov prijedlog i nasušna potreba ako se uzme da je on taj koji odgovara institucijama za nepravilnosti i sigurnosne ugroze koje se na aerodromu događaju. Aeroklub Sinj ne prihvaća činjenicu da ga se isključuje i ignorira a istovremeno ga se drži formalno i pravno odgovornim za nepravilnosti, dok sve što je dobro napravio za aerodrom, sport i širu društvenu zajednicu pokušava se preuzeti i na ovakav način. Zrakoplovno tehničko društvo je nastalo sa osnovnom svrhom da od aerokluba Sinj preuzme operatorstvo nad aerodromom Sinj a u čemu očito ima podršku čelnih osoba Grada Sinja. U čemu je aeroklub Sinj loš?
Zaključno, aeroklub Sinj postao je jedna od najboljih sportskih i društvenih organizacija u našem kraju a i šire. Nema dugovanja prema ikome,niz godina ima treći prihod u sportskim udrugama grada odmah iza Alkara i Junaka (dio iz gradskih dotacija je do 18%!!), zanavlja svoju opremu i letačka sredstva, doveo je aerodrom na razinu za primjer, sportski rezultati su mu izvrsni, u tjelima upravljanja su mu stručni, pošteni i dokazani domaći ljudi sve listom volonteri, pozicionirao se odlično u nacionalnom savezu, MORH, MUP, HKZP, HACZ, braniteljske krovne udruge, vatrogasna zajednica, turistička zajednica; u aeroklubu Sinj imaju partnera i pouzdanog suradnika. Aeroklub Sinj kroz svoje članstvo i svoje donatore ima tradiciju i mentalitet pobjednika i znat će se postavit i u ovakvim situacijama. Naše ovlaštene osobe spremne su i pozivaju bilo koga na uljuđenu, argumentiranu raspravu vezano za aerodrom ili djelovanje arokluba, bilo kad, bilo gdje i na bilo kojem mediju.
Sinj, 15.07. 2020.
Za Izvršni odbor aerokluba Sinj
Zvonko Kovačević, predsjednik
Grad Sinj raspisao natječaj za ogradu oko sinjskog Aerodoroma
Pa ovo šta nudi Kristina u natječaju je smijurija za ogradu 2,5 mm žica pletena a Klub predlaže normalnu ogradu od 4mm 250 X 172 cm i još ostavlja mista svima a natječaj je ogradi SVE i izbaci Glavice i balotaše i šetače i privatiziraj aerodorom. Neko će omastit brk triba vidit ko će uvalit 2,5 mm pletene ograde tri kilometra duge.
Ovo je sramota šta radi kristina priko svoga satelita panze i još će neko tu peškat novce u đep! Dobro je neko već reka da je sinj posta panzograd! Ovo triba stopirat dok je na vrime!!!!
Šta kako ko pa štaje vama aerodorm ne dirajte jeste normalni pa da nije kovačević i ekipa sudjelovali u tome di će bit ograda pa to je strašno. Dajte imena ko je u ovom stavio prste u pekmez.
Bravo Kovačeviću! Sve podržavam ! Danas oću prošetat hipodromom i poljubim katanac na TRI kapije ! Ko je to odlučio? Tekstilčevo ograđeno… pazi i Junakovo ograđeno a na portalima vidim da prodaju karte za utakmicu, u bosa kava poskupila ..još nek i aerodrom ograde!
Ma di to vodi ?
Prijaviti sve DORHU, zaobilazi se legalni operator koji ima ingerenciju nad aerodromom i koji uvažava značaj aerodroma za sinj i glavice. Sve se daje privatniku, pa nije piket u hercegovini, on je naš, kao šta su junak i alkar naši. Ej, ko se tu igra s nama. DORH-u! ZAŠTO GRADSKI POGLAVARI RADE KONTRA NARODA? KOLIKO SU PLAĆENI DA RADE KONTRA SINJANA?
Most na sjeveru kojim glavičani izlaze na piket, i putem idu dalje rubnim dijelom piketa prema polju bio bi zatvoren jer bi završavao u tu ogradu. Znači ljudi nebi mogli prema svojim njivama.
Za održavanje okolnog kanala u paru rade kamion i bager, po nacrtu iz natječaja za njih nebi bilo mjesta te se kanal nebi mogao održavati.
Prestani lagat ovaj napaćeni narod!
Nemaš to pravo!!!
Oko 100 m od predviđenog istakališta goriva( valjda mega pumpne stanice) za avione iz 15ak predviđenih hangara plus onih šta tu ne ne budu stacionirani, nlazi se arteški bunar sa pitkom vodom (blizu je glavičkog mosta). Bunar se i za vrime rata čuvao za rezervnu opskrubu vodom. Skoro 10 pumpi može konstantno crpit vodu iz njega. Znači sad bi ta voda smrdila po kerozinu.
Ako pogledate kartu ograđivanja i izgradnje iz natječaja, uz rub piše AUTODESK STUDENT VERSION. Znači ovako važan projekt izradio je neki student (možda prve godine) ili neka rodijačka firma koja nema para platiti legalni software pa koristi limitirani studentski. I to su naši gradski oci ubacili u natječaj. Sramotno. Neko se igra lego kocaka i po tome natječaj ide.
Alkari, Junakovci, atletičari, po ovome bi trebali tražiti alternativnu ledinu za vježbanje. Možda u onom parkiću ispred općine. A kako kaže Kovačević, može se piket ograditi i ostavit mista na sjeveru za ove navedene.
Ništa se ne pita Aero Klub Sinj, a oni upravljaju piketom. Smrdi, užasno nešto smrdi.
Ako su baš svi protiv ograđivanja piketa po studentskoj lego kocke šrafuriji pardon nacrtu iz natječja, i javnost i operator koji s aerodromom upravlja, postavlja se pitanje tko je natječaju dao zeleno svjetlo? Radi li tsj netko protiv interesa sinjana?
Lipo je da imamo sportski aerodrom sinj, neka ga, to je jedan od naših simbola. Ali aerodrodrom piket je usmjeren prema srcu grada sinja. Koliko je ispravno naš dragi sportski aerodrom pretvarati u putnički u pogledu kvalitete življenja. Jer svaki taj putnički avion bi parao nebo enormnom količinom otrovnih plinova, buke itd. točno iznad sinja. Nisu to sportski avioni.
Svi mi koji smo protiv ograđivanja na osnovu onog studentskog nacrta iz natječaja smatrsmo da se piket triba ogradit zbog sigurnosti. Ali triba uvažiti i društvenu zajednicu koja ga okružuje ili malčice i koristi. Jer u protivnom taj pikt više neće bit sinjski, već od nekog nevoljenog gazde. A on je ipak u općini sinj, naš?
Ako će bit putnički, di je studija utjecaja na okoliš? Onaj student sta je radio prijekt, ima li on ovlaštenje komore građevinskih inženjera ili inženjera arhitekture? Pa nema ako je još student.
Šta se mene briga za te vaše smiješne avione. Nisam ja džabe iz Rakitna pokraj Posušja došla ovde. Ko vam je kriv šta ste me izabrali. Sad trpite do prolića. Ja sam ka i Bandić tu delam kak se šika.
Ko vam je kriv kad nemate nikog iz Sinja za gradonačelnika. Sad trpite i bit će žičana ogradica jer se takve i u Posušju meću.
Kovačeviću ustraj i hvala! Sitimo se kako su u glavicama bili svi mutavi i pasivni pa sad imaju kamione i tutjavinu idućig 100 godina. Mora se satati gradsko vijeće i objasniti zašto iđe kontra građana.
Zajednica športskih udruga grada Sinja stala je potpuno iza prijedloga Aerokluba Sinj a o tome je dostavila i dopis na Grad. Važni gradski djelatnik kazao je da on neće u povjerenstvo a trebao je biti po funkciji, nakon razgovora sa Aeroklubom u ožujku.
Koliko znam nitko nikad nije spominja putnički aerodrom! Da bi se udovoljilo uvjetima za takav jedan objekt potrebno je puno toga i ulaganje bi bilo ogromno, a pitanje isplativosti se nameće samo po sebi i za pretpostavit je da bi zapravo bilo neisplativo! Druga je stvar da se uredi dio koji bi prihvatio određeni broj malih privatnih zrakoplova, ali to nema veze s komercijalnim zrakoplovstvom. (valjda sam dovoljno skratio komentar…)
Glavičani više neće moć na njive i polja rubnim stazom koji koriste 100 godina. Mogu most srušit po komodu. E moj narode di ovo vodi….
Kristina i Panza, ne igrajte se s glavičanina, prolaz prema polju rubom piketa mora bit i to širok bar 10 m.
Gadno je kad neko uzme mito, onda nemaš više izbora, plešeš ka lutka na koncima. Izvrši ovo, izvrši ono, tu, to i tako.
Suradnja sa Gradom ne postoji preko 2 godine, pa toliko ima da je osnovano Zrakoplovno tehničko društvo Sinj sa kojima Kika surađuje i ide na domjenke. Panza je pred 20 ak ljudi izjavio “pametniji sam od njih, imam veze i šefica je naša, je..t ćemo im majku”, u Bossa na primjedbu sugovornika da je Aeroklub Sinj operater aerodroma.
Koju ono funkciju u Aeroklubu Sinj obnaša Zlatko Ugrin koji u svojoj službenoj biografiji ističe članstvo u Aeroklubu Sinj i koji je svojevremeno propagirao projekt FlyCroatia?!?
Najbolje bi bilo dati aerodrom na upravljanje Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu.
Ko su ti Panza i Kika, sta oni oce neku ogradu po piketu da ne pitaju domaćine -gvičane koliko im moraju ostavit prostora. Ograđivaje vi po Posušju, mi tu živimo u suživotu sa piketom od nastanka piste, vi do jučer niste ni znali di je piket. Preste sebi.
Sinjani bit će kasno kad skužite da spavanja nema.
Grad Sinj je vlasnik tih katastarskih čestica, i kao vlasnik ih ima pravo ograditi kako želi. Aeroklub Sinj se brine operativno o letenju i avionima.
Sad, kad bi Kova i ekipa malo čitali zakone i propise, e onda bi možda skontali ovo o čemu govorim. A to što bi Kova i ogradu kao i nadstrešnicu, natječaj retroaktivno, je sasvim drugo pitanje.
Panza je pred 20 ak ljudi izjavio “pametniji sam od njih, imam veze i šefica je naša, je..t ćemo im majku”, u Bossa
Pa zar nije Panza dipl. ing. elektrotehnike i uspješan poslovni čovjek, dok je Kova samo uspješan PTSP branitelj. I to se dosjetio nakon 10-ak godina od rata da ima PTSP.
Treba tu razlučiti tko je tu pametniji. Onaj koji vodi posao, ili onaj koji uspješno naknadno riješi braniteljsku mirovinu. A i Panza je hrvatski branitelj,
Kad nema argumenta ide se na diskreditacijeu osobe, komunjarska metoda. A činjenica je da je Panza postao član SKOJ-a sa 18 godina i nije se nikad isčlanio iz te ideološko interesne antihrvatske organizacije. Branitelj, da kao i onih 350 000 vikend ratnika a Kova je u 4. gazio 6 godina.