Vijesti

Aeroklub Sinj poslao priopćenje u svezi postavljanja ograde- smatramo da bi bilo dobro ukazati zainteresiranoj javnost na neke činjenice

Poštovani,

Obzirom da je aerodrom Sinj u zadnje vrijeme često bio tema u javnom prostoru a naročito od kada se počela postavljati ograda, sa pozicije Operatora smatrali smo da bi bilo dobro ukazati zainteresiranoj javnost na neke od činjenica po istome. Također, tema aerodroma bila je dijelom predizbornih programa lokalnih političkih opcija pa držimo da bi ova objava mogla i trebala doprinijeti optimalnom postupanju obnašatelja lokalne vlasti u odnosu na aerodrom. Što se tiče Aerokluba Sinj, ostajemo i dalje konstruktivni prema lokalnoj vlasti i svim ostalim čimbenicima kao i do sada uz uvjerenje da će ta konstruktivnost od sada biti obostrana, uz međusobno poštovanje i uvažavanje.

Izvršni odbor Aerokluba Sinj

AEROKLUB SINJ

PRIJEDLOG TRASE OGRADE OD 11.03. 2020.

Na poziv Grada Sinja u ožujku prošle godine, dostavljen je naš prijedlog trase ograde aerodroma Sinj uz nekoliko shematskih priloga i popratnim tekstom kojim se isti pojašnjava.

Iz dostavljene glavne sheme a koju ovdje dajemo na uvid, vidljivo je slijedeće:

  1. Na sjeverozapadnom i sjevernom dijelu Piketa a izvan ograde, ostao bi prostor za alkarsku ergelu, preponsko i drugo jahanje, treninge nogometaša i sličnih sportova te igranje balota, sve to na pozicijama koje su koristili i do sada uz neometan im pristup iz tri smjera. Također bi ostao prostor za prolazak ljudi ka polju te za trčanje i šetanje.

 

  1. Na zapadnom dijelu Piketa a izvan ograde, ostao bi prostor za prolazak, trčanje i šetanje uz neometan pristup iz dva smjera.

 

  1. Za održavanje lateralnog kanala, izvan ograde ostao bi prostor zemljišne čestice Hrvatskih voda sa odmakom od međe unutar čestice aerodroma za trim stazu, dostatno za nesmetan pristup mehanizacije u svrhu održavanja kanala ali i staze.

 

  1. Na istočnom dijelu Piketa ispred praga 26, obzirom da trasa ide rubom RESE te znatno otežava prolazak ljudi i vozila, ideja je bila da se od susjeda otkupi dio ili cijela čestica zemlje u svrhu povećanja čestice aerodroma a što bi otklonilo poteškoću prolaza. Takvo rješenje u skladu je sa odobrenom Strategijom razvoja aerodroma Sinj jer ista predviđa produženje piste na istok za 400 metara. Uz navedeno rješenje imali smo idejno i dva alternativna; prvo – da trasa ograde završi na dva kraja RESE pa da se postave table upozorenja o opasnosti prolaska kroz RESU, drugo – da se skrati pista a time pomakne RESA i sama trasa ograde unutar čestice aerodroma.

 

  1. Na južnoj strani Piketa, od Bossa do zapadnog ruba te od hangara do istočnog ruba, nalaze se operativne površine – stajanke za zrakoplove čija širina je propisana Pravilnikom vezano za sigurnosne minimume udaljenosti i kutova od STRIP – a piste. Temeljem tih propisa, uz obje stajanke predložena je trasa koja ostavlja prostor izvan ograde za trčanje, šetanje i dr. a koji bi se dodatno proširio zahvatima kako slijedi;
  • od Bossa do zapadnog ruba Piketa, u sklopu planirane rekonstrukcije prometnice Sinj – Otok izvršiti uređenje postojećeg vodoodvodnog kanala (betoniranjem ili polaganjem cijevi) te ga prekriti zemljom i zasijati travu
  • od hangara do istočnog ruba Piketa dislocirati (na Mojanku za prekrivanje smeća) svu deponiranu zemlju nastalu izradom i čišćenjem vodoodvodnog kanala te urediti površinu da je pogodna za trčanje ili šetanje (suradnja sa Inž. HV, Čistoća Cetinske krajine)

Smatramo razvidnim da je prijedlog aerokluba bio optimalan obzirom na sve čimbenike koje se treba ili čak mora uzeti u obzir kao i da je kroz punu godinu dana moglo doći do provedbe svih pripremnih radnji da se sadašnji problemi izbjegnu.

LDSS – Prijedlog ograde 11.03.2020

Službena aerodromska karta

Službena karta za vizualni prilaz na aerodrom Sinj

Službena karta prepreka

Povezani članci

43 Komentara

  1. Nedavno renovirani aerodrom Livno ima asfaltiranu pistu od 800m. Nazali se u pustopoljini (znači mogla je biti i dulja, ne smeta nikome, ali očito nema potrebe za tim). Uz to služi i za međunarodni promet sa tih 800m. Uz nju je i travnata pista od 600m za sportske avione. Piket je dug skoro 1100m, i još nam se servira iz centara moći da je kratak ??? U prijevodu centar moći oće velike avione to će drastično narušiti kvalitetu života u Sinu i Glavicama.

    7
    6
  2. Pogubni učinci aerodroma na gospodarstvo Sinja već se vide, ona nova zgrada koja se gradi nedaleko od Piketa je totalno stala, nema interesa živjeti uz buku i kerozin.

    7
    7
  3. Ne možete otkačiti otkačiti Glavice od polja, jer time bi Glavice bile logor.

  4. Bravo aero klub, iz priloga se vidi šta i kako je tribalo napravit da svi budu zadovoljni a sad je jasno da grad to nije htio tako. Prilozi su stručni, jednostavni i na temelju zakona. Sićan se da je lani objavljeno da bi vaša ograda bila kvalitetnija a za duplo manje novaca, možda je tu caka. Prilozi su stručni i na temelju zakona. Svaka čast dečki.

    11
    5
  5. Sve je jasno i vidljivo a naročito mogućnost i za druge djelatnosti na Piketu. U AK Sinj su stručni, domaći i dokazani ljudi, svi volonteri, bez članstva u partijama i strankama. Od štakornjaka i polušikare doveli su kompleks aerodroma za primjer po svakom pitanju a što stručna javnost vidi i priznaje. Da nije njih davno bi aerodrom odletio u džepić nekoj interesnoj skupini.

    10
    3
  6. opet nije jasno zašto ograda do pilane nije mogla biti pomaknuta dalje od ceste da se normalno može prolazit

    1
    5
  7. Upućeni očito neznaš da je jedan bivši dogradonačelnik u upravi aero kluba, a drugi vodi knjige!

    2
    6
  8. Rekreativac, ponovo pogledaj sheme, aerodromske karte i pojašnjena koja je AK dao u prilozima i ako ti ni tad ne bude jasno….
    Omladinac, ZNA SE sve a knjige vodi Zajednica sportskih udruga i to od prvog dana kad je počela sa knjigovodstvom.

    10
    2
  9. Znajući za ego šeffice u odlasku a i ekipe sa kojom se povezala glede aerodroma i napada na AK Sinj, nakon ovoga triba očekivati udar sa te strane kroz ovih jos 10 dana vlasti. Sto posto.

    9
    3
  10. Istočna najkraća stranica ograde je ostavljnena za kraj, tj. za vrime između dva gradonačelnika, koja opaka taktika. Glavice sa velikim očima gledaju šta će tu bit, prolaz je ultra važan.

    3
    1
  11. Ovi doli ša voze jedrilice, padaju sa padobranima itd….., to se naplaćuje nečlanovima kluba. A di je lova? Di su računi?

    6
    6
  12. Piket treba biti sinjski Marjan ili sinjski Maksimir, a u sredini neka je ograđena pista. Svi drugi ustoji su mutlježina kontra javnosti a za nečije džepove.

  13. Koje hipoteze se ovde potežu majko mila, da se skrene sa glavne teme, što li? Klub je obznanio svoj prijedlog koji nije u gradu uopće razmatran a vidimo da je bolji od aktualnog i da još može sve izać na zadovoljstvo svih dobronamjernih korisnika a sukladno propisima koji reguliraju aerodrome. Pa nisu ovi iz AK Sinj neznalice, uostalom državne institucije nemaju zamjerki na njih po ičemu, štoviše drže ih izrazito urednima i stručnima niz godina.

    9
    3
  14. Rekreativac, naučit čitat da razumiš ono šta čitaš, za shvatit sheme i aerodromske karte probaj sa nekim od malih Pilinih izviđača da ti rastumači a za to mu kupi sladoled.

    10
    1
  15. Upućeni daj objasni narodu zašto je ograda uz samu cestu.
    Nitko živ osim Pilinih izviđača i tebe očito to ne kuži

    3
    5
  16. Pa nije uz samu cestu, meni je jasno da je objavljeni prijedlog kluba bio odličan za sve a i ova sadasnja trasa je dobra ako se doradi kako je klub predložio. Iz karte i pojasnjenja je jasno da ide rubom postojeće avionske stajanke.

    9
    1
  17. Kad se napravi nogostup i biciklistička staza ograda će biti uz samu cestu!
    Dajte više recite tko je inzistirao da ograda bude di je sad!!!

    5
    4
  18. Pa mora biti di je sada ako je tu stajanka za avione, ne može ići kroz stajanku koja postoji otprije (vidit službenu aerodromsku kartu), isto tako ne može ići ni kroz RESU na istočnom dijelu. To su sigurnosne norme temeljene na zakonu o zračnom prometu a ovo je maksimum koji se moga postić na tom dijelu Piketa. Sad, ako neko smatra da triba ukinit stajanke, RESE, STRIP USS-a a da bi on moga imat komoda više nego mu objektivno triba, e baš zato postoje zakonski propisi.

    8
    3
  19. Kako se prije moglo hodat?
    Zar vi iz aero kluba niste obećavali prostor za nas rekreativce?
    Sad ispada da NETKO čitavo obmanjuje javnost

    4
    6
  20. Hodalo se ilegalno unatoč postavljenim tablama upozorenja i zabrane ima 10 godina. A nije glavni problem u hodanju, ima tu i jahača, motora, auta, piknika na pisti. Kad je zenu zakačio konop ovi iz grada su prelomili i islo se sa ogradom.

    6
    2
  21. tko na kraju ograđuje piket?
    grad?
    aero klub?
    privatni investitori?

    3
    3
  22. Za sportske avione dovoljna je pusta od 600- 800 m !!!! Neko glavičane zlonamjeno gura u kanal jer Piketa ima oko 1070 m. Piket je najdulji sportski aerodrom u hr. Sinjanima se krije istina.

    3
    5
  23. Koliko i kome BOSS plaća za svoju ogradu na piketu? Plaća li uopće?

    4
    2
  24. I ograda od aerokluba Sinj je katastrofa, ima širine ispod sjevera ali u ostalom dijelu tjera ljude u trnje i kanale.

    3
    6
  25. Žalosno da o piketu odlučuju ljudi koji žive daleko od njega.

  26. Grad je investitor, njihova trasa koju su objavili išla je po nasipu kanala i kroz grmlje a dijelom i kroz tuđe čestice te kroz dio postojećih operativnih površina. AK Sinj je na to reagira a i Agencija za zrakoplovstvo pa se trasa pomakla kako je sada Prvi treptač postavlja. Još nije riješeno za istočni dio iako je klub dao tri prijedloga. Dakle, da nije klub reagira ne bi mogla proć ni mačka a sad se ipak može bez problema.

  27. Hendriks, Piket je aerodrom a ne “sportski aerodrom”. Kad si stručan kaži koliko treba dužine da bi sigurno poletio protupožarni zrakoplov napunjen vodom u cilju da ugasi požar, recimo borovine na Medinjaku ili Šušnjevači? Kužiš da nije samo sportsko letenje i sportski avioni?

    8
    2
  28. Upućeni, a koliko bi piket triba bit dug da na njega moze sleti boing sa 400 putnika? Možemo ga do Kamešnice širit, ali to je sve eutanazija harmonije življena u općini Sinj.

    4
    6
  29. Istočni dio problem???? Znaci ako je pista duga 1105 m je ok, a ako je duga 1100 m ne valja. Tu priču mogu prodat mojim kokošima.

    5
    5
  30. R, da nije AK Sinj održava operativne površine i na njima bi bila kupina. Skupi ekipu, kosire, trimere, freze i uredite van tih površina da je bez kupine i otvorenih kanala ili traži od grada da to uredi i održava.

    6
    1
  31. Hendriks, pa jedan od prijedloga je da se skrati pista ali to ima svoje troskove i treba napravit ovlastena tvrtka. Nakon toga treba minjat komplet geodetski elaborat, aerodromske karte, prilazne karte i niz drugih sada vazećih dokumenata što isto lipo košta. Zašto investitir to ne učini?

    7
    2
  32. S jedne stane visoka, s druge žica u polju, s treće kamenolomi, s četvrte smrdljivi kanal i pesticidi. Nemaš di. Moramo u prirodu susjednih općina, a i po mir tamo ako počmu letit avioni kojima je svaka pista prekratka. Jadno.

    3
    1
  33. Vidim zamrlo, odjavljujem se iz CTR LDSS do neke druge prilike. Nadam se da su moji komentari pomogli da se činjenično sagleda stvar ali i da su digli tlak nekima. Do slušanja.

  34. Trn, tko je crtao projekt? Tko je projektant? Ili je neki vječni student ili netko tko ne moze kupiti legalnu verziju AutoCADa pa koristi besplatnu (manjkavu) studentsku verziju. Sramota. Jeli znaš ime? Mozda upućeni zna?

  35. Ovo je tema za na radio ili neku lokalnu TV, iz rasprave se moglo doznat puno, meni je najviše ukazalo od Upućenog i Trna. Zašto se ovo ne prova raspravit preko neke radio emisije, moglo bi se direktno pitat aktere o svemu, moguće bi svašta još isplivalo?

    7
    2
  36. Areonaut, u pravu si, ali ovo se radi na silu bez odobrenja, znanja i interesa građanstva, bez ikakve rasprave, namijerno kako nebi isplivalo ono sta isplivat ne smije.

Back to top button