Vijesti

Priopćenje Ak Sinj vezano za javnu objavu gradonačelnice Križanac

Prije neki dan u javnom prostoru objavljen je „Odgovor gradonačelnice Križanac na „pismo“ Aerokluba Sinj sinjskim vijećnicima“. Najprije, to naše „pismo“ došlo je do onih kojima je i bilo namijenjeno a to što je objavljeno na jednom lokalnom portalu nije bila naša odluka nego nekoga od onih koji su ga dobili ali ta činjenica nama uopće ne smeta, dapače zašto ne informirati javnost.

Kazana objava koju potpisuje gradonačelnica Križanac ostavlja dojam da Aeroklub Sinj i njegove ovlaštene osobe postupaju nezakonito, mimo ugovora i na štetu Grada te da odbijaju urediti odnose sa Gradom u cilju zakonitog postupanja. Jasno da takvo što traži našu reakciju i svojevrstan demanti jer stvari stoje potpuno suprotno.

U objavi se navodi da je Grad u zadnjih nekoliko godina uložio u aerodrom „znatna“ (kolika?) sredstva ali se prešućuje vezano za to da je i Aeroklub po istome uložio svoj novac, rad svojih članova i donacije svojih donatora u sanaciju krova, opremio potpuno adaptirane spavaonice, opremio velikim dijelom kuhinju i 2 WC sa tuševima, postavio PVC stolariju na urede i učionicu, asfaltirao većinu od 900 m2 površine hangara i stajanke (Grad uložio samo 5 000 kuna bez PDV), popločao dvorište na društvenom dijelu. Inače, adaptaciju spavaonica u sklopu hangara, Ak Sinj je dogovorio sa prethodnim gradonačelnikom nakon što je Grad sve četiri klupske spavaonice u sklopu pristanišne zgrade (Boss) dao u najam sadašnjem ugostitelju. Također je Grad financijski sudjelovao u asfaltiranju prilaza i parkinga ispred Boss-a ali to je neko drugo ulaganje i ne može se „prišiti“ hangaru i stajanci.

Glede Programske studije razvoja prešućuje se činjenica da je Ak Sinj bio pokretač i glavni suradnik ljudima koji su je izradili a također se ne navodi da je kroz prvu fazu iste (2016 – 2020) trebalo riješiti izmještanje padobranske zone doskoka na lokaciju jugoistočno od hangara a onda postavljati ograde, hangare i ostalu infrastrukturu na sjevernoj strani aerodroma. Je li Grad otkupio zemlju na lokaciji ili bar kontaktirao vlasnike?

Ak Sinj je prije 10 godina inicirao ograđivanje aerodroma zbog sigurnosnih ugroza i to jest interes kluba kao operatora. Kad se stvar aktualizirala i objavila u medijima, Ak Sinj je dostavio gradu svoj prijedlog u ožujku ove godine na koji nikad nije dobio odgovor. Grad nije u povjerenstvo uzeo nikoga iz AK Sinj iako je kao operator formalno odgovoran i gradu i državnim institucijama ali je uzeo ljude iz Zrakoplovnog društva Sinj (ZTD Sinj) koji formalno nisu nikome odgovorni. Inspektor Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo potvrdio nam je ispravnost naših stavova po ovom pitanju.

Vezano za važeći Ugovor iz 2000. u objavi gradonačelnice Križanac prešućuje se odredba da AK Sinj može gospodariti kompleksom u cilju namicanja sredstva za potrebe aerodroma i aerokluba. Navodi u objavi o kršenju tog Ugovora od strane aerokluba, o prihodima i poveznicama po svemu tome, rezultat su selektivnog tumačenja i kao takvi podložni su manipulacijama. AK Sinj temeljem tog Ugovora sa ostalim stalnim korisnicima ima tipski ugovor sa reguliranim pravima i obvezama a kad je počeo tu praksu prije više od 10 godina dobio je suglasnost tadašnjih ovlaštenih predstavnika Grada Sinja čiji je glavni uvjet bio da prihod po tom pitanju obvezno ide na račun aerokluba a što je neprekidna praksa do danas i što je utvrdila inspekcija Porezne uprave RH svojim nadzorom. Za informaciju koliko se tu „namlati para“, za 2019. godinu prihod po osnovi gospodarenja aerodromom bio je oko 31 000 kuna a rashod i to vezano samo za troškove aerodroma bio je nešto preko 46 000 kuna, sve to pokriveno ulaznim i izlaznim računima i vidljivo u knjigovodstvu u Zajednici športskih udruga Grada Sinja. I što sad, kako je namirena razlika, da nije Grad „uskočio“ kao nekim drugim udrugama riješit njihove minuse, ima li Ak Sinj kao apolitična udruga „svoje ljude u Gradu“ da riješe stvar rebalansom  ili samo ima sposobnu upravu, vrijedne članove volontere i samozatajne donatore koji prepoznaju vrijednosti i spremni su pomoći? Ak Sinj ne duguje nikome ni lipe već preko 4 godine.

Dok je dotacije sportskim udrugama davao direktno Grad, AK Sinj je uredno aplicirao svojim programima i potrebama te dostavljao godišnja izvješća iz kojih je bilo vidljivo sve što je bilo traženo na uvid. Od kada je Grad delegirao kazanu proceduru na zajednicu Športskih udruga grada Sinja, Ak Sinj uredno provodi istu sa Zajednicom. Dakle, ne stoje navodi iz objave gradonačelnice Križanac da Grad nema uvid u stanje a naročito prihode koje Ak Sinj ostvaruje po bilo čemu pa tako i po sklopljenim ugovorima. Uostalom, Grad nikada nije zatražio od Ak Sinj nikakvo izvješće po tom pitanju a hipotetske postavke koje insinuira sadržaj objave gradonačelnice Križanac su plod dezinformacija i kleveta koje plasiraju osobe sa kojima surađuje vezano za aerodrom.

Jednostrani Ugovor koji je potpisan i ovjeren od strane Grada Sinja i dostavljen AK Sinju  u četiri primjerka, razmotren je kroz statutarnu proceduru AK Sinj te je zaključeno da je štetan za Ak Sinj, da je pravno upitan i dijelom sadrži netočnosti  a što priječi da bude potpisan i ovjeren.  Zaključeno je i da se Gradu Sinju dostavi radna verzija Ugovora kojeg predlaže AK Sinj a što je i učinjeno ali u objavi gradonačelnice Križanac se to prešućuje.

Gradu su vraćena dva primjerka kako je i traženo a nakon što su zatražili da se vrate i preostala dva i to je riješeno. Po dostavljenom  prijedlogu svoje radne verzije Ugovora, Ak Sinj nema informacije.

U objavi gradonačelnice Križanac stoji konstatacija da predsjednik i uprava Ak Sinj ne žele regulirati odnose na zakonit način, da ignoriraju prava vlasnika i žele nastaviti sa nezakonitom praksom upravljanja i gospodarenja kompleksom aerodroma. Takvu i tu konstataciju u AK Sinj smatramo etiketiranjem i prozivanjem pojedinaca i samoga aerokluba kao što smatramo da je utemeljena na subjektivnim prosudbama koje mi iz AK Sinj u potpunosti odbijamo jer stvar je upravo suprotna;      Ak Sinj je taj koji već duže vrijeme inicira i traži kontakte i reguliranje odnosa a Grad je taj koji to konstantno ignorira a time i odbija.

I na kraju objave gradonačelnice Križanac govori se o raskidu važećeg Ugovora i dovođenja Ak Sinj pred gotov čin „uzmi ili ostavi“. Ljudi iz Ak Sinj to smatraju zornim prikazom pozicije moći i isključivosti i zbog toga su zabrinuti a još više začuđeni da je takva praksa uopće moguća. Razumljivo je da gradonačelnica po logici svoje funkcije treba zastupati interese Grada i njegovih građana a time i interese Aerokluba Sinj. Zar Ak Sinj nije dio grada Sinja, zar članovi Ak Sinj nisu građani grada Sinja? Ak Sinj je na Piketu preko 70 godina, dok su Piketom upravljali drugi Ak Sinj je doslovno preživljavao ponižavan i ograničavan u svom djelovanju. Činjenica je da je Ak Sinj odradio ključne poteze da bi Grad Sinj postao vlasnik kompleksa aerodroma nakon Domovinskog rata. I sada kada smo svoji na svome već 20 godina, kada su aerodrom i Aeroklub Sinj postali pozitivna prepoznatljivost našeg grada i Cetinskog kraja, kada sve to treba dignuti na još veći nivo jer smo za takvo nešto spremni i sposobni,  mi imamo situaciju da svoju energiju rasipamo na ovakva priopćenja, pravne fore i dokazivanja. Zbog koga i zbog čega, zar zbog nekolicine tipova kojima je uskraćeno da provedu svoje privatne interese.

Naš prijedlog radne verzije Ugovora dajemo na uvid.

Za Ak Sinj, predsjednik Zvonko Kovačević

DOKUMENTI :

Priopćenje na objavu

Dopis o ugovoru

Ugovor o korištenju i upravljanju kompleksom aerodroma Sinj

Odgovor gradonačelnice Križanac na „pismo“ Aerokluba Sinj sinjskim vijećnicima

Povezani članci

16 Komentara

  1. Avioni ce nas budit u 5, zrak smrdit, setat oko piketa necemo moc a pojedinci se trpat miljune. Sinjani gube kako god samo sad im ne dolazi u glavu.

    9
    7
  2. Ugrinu jeli ti iko pomoga ovo napisati s obzirom na tvoje sposobnosti,jer znamo da ti vremena ne nedostaje.A sto se tice ove navodne razlike u financiranju od 15,000 kn pa to pokrije samo jedna tvoja nezaradena placa.

    9
    12
  3. Da nije tužno bilo bi smješno, ali cijela ova prepiska pokazuje dubinsko nerazumjevanje odnosa vlasnika i najmoprimca, odnodno upravitelja imovine.
    Svako slovo napisano je uzalud. Nazad u školu na osnove ekonomije pa da se može razgovarati. Sad će cca 50 komentara zagadit medijski prostor nebitnim glupostima.

    8
    10
  4. Sinj je odavno posta Panzograd a sad se to želi pribacit i na Piket.

    17
  5. Ma nije samo zagaden medijski prostor vec cili grad.Ljudi moji zaboravljamo da su gospoda Krizanac i gospodin Ugrin drzali za isti stap s sad se prepucavaju preko medija,a opet ce oni uvatit se za isti stap samo da bi mukte zivili.Jedini ispravni komentar za ove ljude(obraz,opanak).

    6
    9
  6. Moglo bi bit zanimljivo sljedeći tjedan. Lipa tema za Pijacu i Peškariju, a bude li lipo vrime moglo bi se i do piketa

  7. Pa na proliće opet dovest hercegovku na vlast, tako vam i triba.

    7
    3
  8. Je li ovo vidio Neupućeni a i još par “stručnjaka i dežurnih moralista” od prije par dana, jesu li sad skontali šta je sporno u onom gradskom ugovoru? Šta ne valja u ovom prijedlogu ugovora od ak sinj? Ili ovaj valja?

    10
    2
  9. Šta je ovo u priopćenju i u prilozima, još uvik sitnim kalibrom pucate, Kova kad ćeš izvuć teško topništvo, znam da imaš dosta toga? Čekaš da dođe do DORH-a pa onda da se ne ponavljaš, znam te dobro asu stari! Čestitam ti sutrašnju godišnjicu prve zrakoplovne postrojbe, ti ispred toga voda a Ona ispred grada Sinja tribate skupa biti na obilježavanju i tada zaboravit ovo oko aerodroma i aero kluba.

    10
    4
  10. Pod izgovorom sigurnosti vrši se okupacija Piketa jer ne ograđuje se pista već cili kompleks šta nema smisla. Oni koji se najviše zalažu za takvu ogradu najviše su podmazani.

    5
    6
  11. Sad je sve vidljivije: grad nije apsolutni vlasnik “aerodroma” nego objekata i zemlje, aero klub je vlasnik svega ostaloga što taj cili kompleks čini aerodromom u formalno pravnom smislu. Najavljenim natječajem grad ne može dat “aerodrom” na ponudu već samo ono šta ima a to se onda može koristit za farmu krava ili prasadi a može i za podni otvoreni uzgoj kokošiju. Dok ponovo ne postane pravno aerodrom ako je to uopće cilj.

    8
    3
  12. Sinjani moraju shvatit da se na piket gleda kao na sredstvo bogaćenja na račun javnog dobra. Šta god niklo sinjani neće imat korist, samo pijedinci. Amen.

    3
    1
  13. Mislim, dobro si sagleda činjenice i logički zaključip to šta si napisa, mislimo isto a nismo iz partije.

Back to top button